Jak dla mnie tez nie ma problemu ze spotem w następnym tygodniu
[O2] Dziwne dźwięki na 1 i 2 biegu
Zwiń
X
-
[O2] Dziwne dźwięki na 1 i 2 biegu
Witam.
Od kilku dni słyszę dziwne dźwięki najczęściej na 1 i 2 biegu przy nabieraniu prędkości. Dźwięk ten przypomina coś takiego, jakby łopatki wentylatora o coś tarły (uderzały). Pojawia się to przy spokojnym ruszaniu od ok. 2000 obr i znika gdy poczuje się wzrost mocy od turbiny - tak mi się wydaje. Na 2 biegu to samo zjawisko. Wydaje mi się, że źródło dźwięku jest z prawej strony - jakby przy prawym kole. Przy bardziej ostrzejszym ruszaniu mniej słychać terkotanie. Dodam, że nie zauważyłem spadku mocy, nie dymi na czarno ani na niebiesko - z racji DPFa właściwie to wcale nie widać dymu. Mechanik twierdzi, że może to być nieszczelność układu od turbiny ale powiedział, że powinien być też słyszalny gwizd, a tu tego nie ma tylko to terkotanie.
Wydaje mi się także, że ów dziwny dźwięk słychać na ciepłym silniku, ale to może dlatego, że na zimnym staram się dociągać max do 2500 obr i zmiana biegu.
Druga sprawa jest taka, że co kilka dni zapala mi się kontrolka silniczka i po podpięciu komputera, VCDS wyświetla taki błąd:
Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu: 03G 906 021 DN HW: 03G 906 021 AB
Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC 000SG 9105
Kodowanie: 0000071
Kod serwisu: WSC 73430 000 00000
VCID: 6ED934A900E5
Znaleziono 1 błąd:
000257 - Miernik masy powietrza (G70): niewiarygodny sygnał
P0101 - 000 - -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 166918 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 13:08:45
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2184 /min
Prędkość: 102.0 km/h
Temperatura: 25.2*C
Ciśnienie rzecz.: 1203.6 mbar
Masowe n.przepływu: 31.29 g/s
(bez jednostek): 1.16
Temperatura: 88.2*C
Kody gotowości: 1 1 0 0 0
Czy przepływka kwalifikuje się już tylko do wymiany? Dodam także, że nie czuję żadnego spadku mocy ani innych dziwnych rzeczy oprócz opisanych powyżej.
[ Dodano: Sro 20 Lip, 11 14:21 ]
Byłem dzisiaj u podobno najlepszego fachowca w okolicy, który bardzo dobrze zna się na klekotach. Miły pan stwierdził, że silnik chodzi tak, jakby słabo palił na jeden cylinder - uszkodzony pompowtrysk, a te dziwne dźwięki są wynikiem wprowadzania korekt spalania przez komputer z winy uszkodzonej pompki. Chyba to słychać zawory.
Inny mechanik wcześniej mówił, że pompowtryskiwacze można jeszcze regulować. Nie wiem czy ta regulacja dotyczy też uszkodzonego/zużytego pompowtrysku.
[ Dodano: Sob 08 Paź, 11 13:44 ]
Terkotanie usunięte. Dla informacji - może komuś się to przyda. Napiszę, że winnym okazał się wałek rozrządu i szklanki (popychacze). Wałek był bardzo mocno zużyty, 3 szklanki już miały dziurki. Po wymianie wałka, wszystkich szklanek i wszystkich panewek wałka terkotanie zniknęło, nie pojawia się także komunikat o błędzie przepływomierza.Pozdrawiam.
Błażej
Skodzinka z wyciętym DPF
-
Komentarz